Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Accente critice (Am auzit la Radio ?)
Accente critice (Am auzit la Radio ?)
Publicité
Archives
22 novembre 2008

"Întoarcerea lui Arpagic"/MEDIAFAX

Audiobook-ul "Timpul scrie pe trupul meu versuri" şi volumul "Întoarcerea lui Arpagic", de Ana Blandiana, au fost lansate vineri, în cadrul Târgului Gaudeamus, la editura Humanitas, autoarea declarând că în cartea dedicată lui Arpagic a încercat să îl reabiliteze pe celebrul motan. Autoarea a declarat la lansare, la care au mai participat Marius Chivu, Alex Ştefănescu şi directorul editorial Humanitas, Lidia Bodea, că în finalul volumului "Întoarcerea lui Arpagic", ce conţine versuri dedicate celebrului motan, a publicat o addenda intitulată "File din dosarul lui Arpagic". "În ultimii ani m-am gândit cum să îmi salvez motanul", a declarat Ana Blandiana. "În trei cărţi, eu am prezentat un motan drăguţ, după care l-am pus să îl imite pe Ceauşescu" şi a fost un mare scandal, a mărturisit scriitoarea. "Am scris această ultimă parte ca o parodie la dosariadă", a spus aceasta, menţionând că, în prezent, există o adevărată febră a dosarelor de Securitate. "În volum, Arpagic cere Serviciului Pisicesc de Dosare dosarul tatălui lui, ca să demonstreze că nu a fost Ceauşescu şi că toate datele au fost furnizate de pisici invidioase şi şoareci persecutaţi", a încheiat scriitoarea. De cealaltă parte, audiobook-ul "Timpul scrie pe trupul meu versuri", care cuprinde poezii în lectura autoarei, este publicat de Humanitas Multimedia. Ana Blandiana (nume literar al Otiliei Valeria Rusan) este autoarea a 12 volume de versuri, a două volume de nuvele fantastice, a unui roman şi a şapte volume de eseuri publicate în limba română începând cu 1964, reeditate în ultimii ani în numeroase ediţii, precum şi a 45 de volume apărute în 23 de limbi. Ea este laureata a mai multor premii naţionale şi internaţionale, printre care Premiul Internaţional Herder, Premiul Naţional de Poezie, Premiul "Opera Omnia" al Uniunii Scriitorilor, Premiul Internaţional Vilenica, Premiul Internaţional Camaiore, dar şi subiectul a trei interdicţii de publicare: 1959 - 1964, 1985, 1988 - 1989. Blandiana este membră a Academiei de Poezie Stephane Mallarme, a Academiei Europene de Poezie şi a Academiei Mondiale de Poezie (UNESCO).
Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité