Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Accente critice (Am auzit la Radio ?)
Accente critice (Am auzit la Radio ?)
Publicité
Archives
22 septembre 2009

MEDIAFAX/Radio ZU - cel mai ascultat în Bucureşti, iar Kiss FM - preferat în mediul urban

Radio ZU este cel mai ascultat post de radio în Bucureşti, în timp ce Kiss FM este preferat de ascultătorii din mediul urban, potrivit valului de vară al Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada 4 mai - 16 august 2009. Numărul total de ascultători de radio continuă să fie în scădere, însă audienţa unora dintre radiouri a crescut uşor în vara acestui an, comparativ cu vara lui 2008. Astfel, InfoPro a crescut uşor în preferinţele publicului, de la 177.100 de ascultători în vara lui 2008, la 190.500 de ascultători în vara lui 2009. Şi Magic FM a avut mai mulţi ascultători în această vară, respectiv 215.400, faţă de vara lui 2008, 162.500. Pe de altă parte, SAR arată o scădere foarte mare a numărului de ascultători Radio 21, de la circa 1,2 milioane, în vara lui 2008, la doar 699.600, în vara lui 2009. Vara acestui an a modificat şi clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban. Astfel, Kiss FM a trecut pe primul loc la nivel urban, cu 1.284.700 de ascultători (13,3% cotă de piaţă), depăşind Radio România Actualităţi - 1.227.200 ascultători (15,1% cotă de piaţă) şi Europa FM, care a avut în această vară 1.216.500 de ascultători (cea mai mare cotă de piaţă -15,2%). Clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban continuă cu: Radio ZU (969.900 ascultători), Radio 21 (699.600 ascultători), Radio România Regional (654.300), ProFM (505.600), Radio Antena Satelor (225.900), Magic FM (215.400) şi InfoPro (190.500). La nivelul oraşului Bucureşti, Radio ZU îşi menţine, la fel ca în primăvara acestui an, poziţia de lider al clasamentului celor mai ascultate posturi de radio, cu 276.400 de ascultători. El este urmat în preferinţele ascultătorilor de Kiss FM, al cărui număr de ascultători a crescut uşor, la 213.600 de ascultători (vara 2009), faţă de 210.500 (vara 2008). În schimb, numărul ascultătorilor Radio 21 s-a redus, de la 410.500, în vara anului trecut, la 191.400, în vara acestui an. Valul de vară al SAR arată că piaţa radio este împărţită în Bucureşti astfel: Radio ZU (276.400 ascultători şi 15,2% cotă de piaţă) Kiss FM (213.600 ascultători şi 10,1% cotă de piaţă), Radio România Actualităţi (197.100 ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă -15,7%), Radio 21 (191.400 ascultători şi 11,7% cotă de piaţă), Europa FM (123.900 ascultători şi 7,9% cotă de piaţă) şi ProFM (99.700 ascultători şi 5,7 % cotă de piaţă). Topul celor mai ascultate radiouri din Bucureşti este completat de: Romantic FM (91.800 ascultători şi 6,3% cotă de piaţă), Vibe FM (75.200 ascultători şi 4,1% cotă de piaţă), Magic FM (72.000 de ascultători şi 5,1% cotă de piaţă), Radio Antena Satelor (50.300 ascultători şi 5,2% cotă de piaţă). SAR mai arată o creştere uşoară a ProFM Dance, de la 7.500 de ascultători, în vara lui 2008, la 7.900 de ascultători în această vară, în Bucureşti. În schimb, numărul ascultătorilor din Bucureşti ai Radio Guerrilla a scăzut faţă de vara trecută, de la 45.900 la 30.600. Studiul de Audienţă Radio, realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL, a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel urban şi în oraşul Bucureşti. Eşantionul a avut un volum de 8.355 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/-1,07 %. În mediul urban s-au realizat 8.162 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1.08), iar în Bucureşti s-au realizat 1.899 de interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,25%). Universul SAR este format din persoane de 11 ani şi peste această vârstă. În eşantion au fost incluse toate localităţile urbane de peste 30.000 de locuitori (72 oraşe), iar pentru stratul de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori au fost selectate aleatoriu 68 de oraşe, cu un volum mediu de 21 interviuri pe fiecare oraş selectat. Localităţile selectate pentru realizarea SAR au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional. Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall). RRA: Radio România îşi păstrează poziţiile fruntaşe în preferinţele ascultătorilor

CE TRANSMITE RRA?

RADOR (22 septembrie) - Rezultatele studiului de audienţă radio realizat în perioada 4 aprilie - 16 septembrie 2009 la nivelul întregului public urban demonstrează că Radio România îşi păstrează poziţiile fruntaşe pe care s-a situat, în ultimii ani, în preferinţele ascultătorilor. Fără îndoială, această performanţă se datorează faptului că jurnaliştii Radioului public respectă identitatea pe care şi-au asumat-o, viziunea, misiunile, valorile şi principiile la care au aderat, precum şi opţiunea strategică de a oferi publicului un radio de calitate de cu totul altă natură decât producţiile comerciale pe care le generează concurenţa dintre posturile private. Ca şi până acum, Radio România Actualităţi are cea mai mare cotă de piaţă în Bucureşti - 15,7%, fiind urmat de Radio Zu - 15,2% şi Radio 21 - 11,7%. Comparativ cu perioada similară din anul trecut, Antena Satelor şi-a majorat cota de piaţă de la 3,7% la 5,2%, în timp ce Radio România Cultural şi-a menţinut audienţa aproximativ la acelaşi nivel. În Bucureşti, cota de piaţă cumulată a Radioului public atinge 22,1%. La nivelul întregului public urban, cu o cotă de piaţă de 15,1%, Radio România Actualităţi împarte, practic, poziţia de lider în preferinţele ascultătorilor cu Europa FM, 15,2%. Radio România Regional îşi menţine cota sa semnificativă de audienţă, 7,9%, la fel ca şi Antenba Satelor - 3,1 %, în timp de Radio România Cultural a crescut uşor, până la 0,7%. La nivelul întregului public urban, cota de piaţă cumulată a Radioului public a fost de 26,8%.(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI - 22 septembrie, ora 7:10

NEWSIN/ 21 septembrie 2009

La nivelul întregului public urban, cu o cota de piata de 15,1%, Radio România Actualitati împarte practic pozitia de lider, în preferintele ascultatorilor, cu Europa FM, care înregistreaza cota de 15,2%. Kiss FM (13,3%) si  Radio Zu (9,8%) sunt urmatoarele în preferintele ascultatorilor, Radio Zu reusind performanta de a atinge aproape un milion de ascultatori pe zi, la nici un an de la lansare. RFI a înregistrat o cota de 0,1% în topul audientelor.

SCADERE AUDIENTA RRA fata de perioada 12.01.2009 - 12.04.2009 /  Asociatia pentru Audienta Radio


Bucuresti
Nr. Radio - Daily Reach (Market Share %)

01. Radio ZU - 261.800 (14,2%)
02. Radio Romania Actualitati - 235.800 (18,7%)
03. Radio 21 - 222.100 (11,3%)

04. Kiss FM - 186.100 (9,8%)
05. Pro FM - 114.200 (5,9%)
06. Europa FM - 102.300 (6,3%)
07. Romantic FM - 95.000 (6,5%)
08. Magic FM - 69.400 (4,2%)
09. Vibe FM - 54.700 (3%)
10. Antena Satelor - 52.500 (4,8%)


Romania - mediul urban
Nr. Radio - Daily Reach (Market Share %)

01. Radio Romania Actualitati - 1.317.400 (16,6%)
02. Europa FM - 1.296.000 (15%)
03. Kiss FM - 1.293.300 (12,6%)

04. Radio ZU - 907.800 (8,6%)
05. Radio 21 - 824.000 (7,7%)
06. Radio Romania Regional - 621.100 (7,4%)
07. Pro FM - 542.700 (5,3%)
08. Antena Satelor - 212.000 (3,6%)
09. Radio Info Pro - 187.500 (2,1%)
10. Magic FM - 165.300 (1,6%)


Romania - nivel national
Nr. Radio - Daily Reach (Market Share %)

01. Radio Romania Actualitati - 2.447.700 (17,2%)
02. Radio Romania Regional - 2.055.300 (14,6%)
03. Europa FM - 1.864.900 (12,4%)

04. Kiss FM - 1.829.600 (10,9%)
05. Radio 21 - 1.200.900 (6,8%)
06. Radio ZU - 1.119.300 (6,3%)
07. Pro FM - 862.300 (5,2%)
08. Antena Satelor - 789.500 (7,8%)
09. Radio Info Pro - 343.800 (2,4%)
10. Magic FM - 201.500 (1,1%)

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité